Marknesse -

 

Een tijdje geleden ging ik naar de dokter met een kleine lichamelijke klacht. Toen de dokter de diagnose gesteld had, pakte ik een briefje uit mijn zak. O ja, ik moest van mijn vrouw ook nog vragen of u nog even tijd had om naar mijn longen en hart te luisteren, en ik heb nog een ontstoken haarvaatje. Tsja beste jongen, zo werkt dat hier niet, daar zal je toch even een afspraak voor moeten maken. Gezien de volle wachtkamer van de dokter begreep ik het volledig, en maakte netjes een nieuwe afspraak. Ik kon ook niet van de dokter verwachten dat hij de patienten in de wachtkamer nog langer liet wachten omdat mijnheer Van Tilburg ineens een briefje uit zijn zak tovert met wat meerwerk. 

 

Hoe anders is dat in de werkplaats van het autobedrijf, wanneer men de auto brengt voor een beurt en apk. En hij moet goed, want ik moet volgende week op vakantie. Krappe planning, maar we gaan ons best doen. Tijdens de beurt ontdekt de monteur dat de koppeling bijna aan zijn eind is. Bij het ophalen van de auto geeft de service adviseur aan dat alles gelukt is, maar dat de koppeling bijna op is. Het advies is om deze te vervangen. Waarom we dat niet gelijk gedaan hadden….Nou, het is een dure ingreep, en zonder overleg doen we dat nooit. Bovendien stonden er nog 5 auto’s in de wachtkamer, en ook deze mensen wilden vandaag graag hun auto terug. Maar wij gaan ons best doen om ervoor te zorgen dat u volgende week met een nieuwe koppeling op vakantie kunt, ook al zijn we zelf in deze periode met een krappe bezetting. En na veel schuiven in de planning en een monteur die bereid was over te werken kon de klant toch met de auto met nieuwe koppeling op vakantie. En weer verlaat een tevreden klant het pand….zou je denken…Je wordt vervolgens door een kennis gebeld om toch even je reviews op internet te checken, want de persoon in kwestie heeft als dank je bedrijf een 1 gegeven, met als reden dat we de koppeling niet gelijk vervangen hadden.……Bij de tandarts doet men dat vaak niet, want dan weet je zeker dat er weinig verdoving in de spuit zit bij je volgende behandeling. Dus een slechte review is vaak een wraakactie, lekker anoniem achter de computer je gal spuwen, terwijl je er alles aan doet om mensen te helpen. Op zulke momenten denk ik wel eens ,,ach was ik maar 2 hondjes, dan kon ik samen spelen”. Maar verder is het een geweldig vak, en is 99% van de klanten zeer tevreden. Je kan het niet iedereen naar de zin maken, dat heb ik na 34 jaar autoverkoop wel geleerd.

 

Naar overzicht
WhatsApp logo