Marknesse -

 

Je hebt het vast allemaal wel eens meegemaakt. Op een druilerige zaterdagmorgen stap je een showroom binnen. Een showroom? Een glazen paleis met een marmeren vloer, en je ziet her en der een soort vissenkommen met bureau’s . Er lopen veel jonge (voornamelijk) mannen heen en weer, en je hebt  niet het gevoel dat je opgemerkt wordt. Uiteindelijk stap je maar eens in een auto, gooit wat met deuren en kijkt eens onder een motorkap. Na zo een kwartier rondgelopen te hebben, verlaat je met een rotgevoel het pand. In je rug voel je de ogen prikken van het team jongens met de iets te dure horloges en te glimmende schoenen. Toen je de Starlet van je dochter ging parkeren, was het oordeel al geveld…Kansloos, komt alleen maar kijken, verveelt zich waarschijnlijk, geen aandacht aan schenken. Thermopane taxatie dus.

 

Van de week werd er bij een Porsche dealer zo’n Toyota Starlet ingeruild op een peperdure Panamera Turbo-S. Deze ondernemer wilde eerst een aantal jaren goed draaien, en kocht vervolgens zijn droomauto. Zelf heb ik als jonge verkoper meegemaakt, dat een ondernemer die als bootvluchteling uit Vietnam was gekomen bij onze Toyota garage de showroom binnenliep. Hij gaf aan dat hij een Carina GTS-i wilde die in een stad verderop in de showroom stond, maar waar hij niet geholpen werd. We ruilden zijn Opel Ascona in, en ook hier was sprake van iemand die na jaren hard werken dan eindelijk zijn droom auto ging kopen. Er is een mooi televisieprogramma en de slogan van die eigenaar is ,,YOU NEVER KNOW WHATS GONNA COME THROUGH THAT DOOR”. Iedereen komt altijd binnen met een reden. Ontvang de mensen met een glimlach en een kop koffie. Dat kost namelijk niets en doet heel veel. Dat maakt ons vak zo mooi.

 

Naar overzicht
WhatsApp logo